Danas je lakše nego ikad doći do vijesti – sve ih je više, dolaze sa sve više izvora a sve rjeđe ih pišu profesionalci: novinari, kojih je sve manje. U skladu sa svim tim trendovima je i vijest koju je jučer objavio The Guardian: kako je britansko udruženje novinara Press Association (PA), osnovano 1868. godine, dobilo čak 706.000 eura od fonda Digital News Initiative kojeg je osnovao Google za razvoj novinarstva u digitalnoj eri. Sredstva će se iskoristiti da bi PA – koji u Ujedinjenom kraljevstvu sličnu našoj Hini, ili Media servisu – opskrbio lokalne medije s tridesetak tisuća vijesti mjesečno.
Pogađate, tih 30.000 tekstova pisat će – roboti. Preciznije, softverski algoritmi.
Projekt je dobio naziv RADAR, što je skraćenica za Reporters And Data And Robots.
Uloga (onih par) novinara ljudske vrste bit će da „iskopaju“ vijesti s raznoraznih digitalnih izvora kao što su web stranice državnih i lokalnih vlasti, organizacija… te da naprave predloške za različite vrste vijesti. Zatim uskaču „roboti“: oni će po predlošcima napisati vijesti o događajima, i to u što više verzija kako bi čitatelji koji nalete na istu vijest u različitim medijima imali dojam da se radi o različitim vijestima različitih autora.
Tim Dawson, predsjednik britanskog novinarskog društva, iznio je zanimljiv komentar Guardianu: „Bojim se da će to rezultirati poplavom trećerazrednih vijesti koje na prvi pogled djeluju zanimljivo, ali svrha tih računalno generiranih vijesti je da novinske kuće mogu otpustiti još više novinara.“ Dawson je podsjetio da čitatelje još uvijek privlače dobro napisane priče s kvalitetnim ilustracijama… Jer, čitatelji još nisu roboti!